Sunday, July 26, 2009

KEPUTUSAN KEJOHANAN FUTSAL INTER-COURSE 2009 (KfiC 09)


Kehangatan Perlawanan KEJOHANAN FUTSAL INTER-COURSE 2009 (KfiC 09) yang berlangsung semalam masih rancak dibualkan dikalangan peserta mahupun penonton. Kejohanan yang menjadi aktiviti setiap semester ini dilangsungkan di REAL 7 Pasir Tumboh dengan kehadiran kira-kira 300 orang pelajar termasuk peserta. 26 pasukan telah bertanding dalam kejohanan ini bagi merebut gelaran juara setiap semester.

FESI PRODUCTION diwakili FACIE SOCCER FC turut menyertai kejohanan pada kali ini, namun tewas diperingkat kelayakan suku akhir.Johan bagi KEJOHANAN FUTSAL INTER-COURSE 2009 (KfiC 09) kategori lelaki dimenangi oleh pasukan PARADOK ANTHEM FC menewaskan pasukan PAH KITO WAT KIRO FC dan tempat ketiga dimenangi pasukan BARU NAK JADI FC menewaskan GOMO BLAKO B FC. Manakala johan bagi kategori wanita dimenengi pasukan SERABUT TEAM FC menewaskan pasukan TWINGKLE SISTER FC dan tempat ketiga pula pasukan MERPATIH PUTIH FC yang telah berjaya menewaskan pasukan GOMO BLAKO C FC.

Pada pengamatan serta temubual FESI PRODUCTION,timbul kekesalan kejohanan kali ini dicemari dengan insiden pergaduhan dikalangan peserta. kelemahan penganjur yang kurang peka dengan keselamatan peserta juga menjuga turut dipersoalkan berikutan berlakunya pengsan peserta wanita serta kecedraan dibahagian kaki salah seorang peserta KAMPUNG BOY UNITED FC yang kurang mendapat perhatian daripada penganjur.Kit kecemasan yang disediakan pula terdapat ubat yang tidak pasti tarikh luput serta namanya berikutan label ubat terlalu kabur seperti ubat yang telah lama disimpan.Diharapkan kejohanan pada masa akan datang, kelemahan penganjuran kali ini dapat diatasi agar kejadian yang dikesalkan ini tidak berulang.

No comments:

Post a Comment